Bo kochan Dalie


W łódzkim trwa nadal fala upałów, dziś termometr w samochodzie pokazał 35st.C. Przyznam jestem już trochę zmęczona ciągłym upałem. W ogródku nie ma grama wilgoci. Jak tak dalej pójdzie lipiec i sierpień spędzę na podlewaniu...
Ale przecież dziś post o daliach ;)
W zasadzie co tu dużo pisać. Kocham dalie. Każdego lata zaskakują mnie swoim mocnym kolorem i dużymi kwiatami. Kojarzę je ze słońcem i uśmiechem ;)
Te na zdjęciu wysadziłam już do gruntu, w tym roku króluje kolor ciemnego różu ;)
W kadrze dwaj nieproszeni goście ;) Ślimakami mogłabym obdzielić pół Polski co najmniej.
Pełzają stadami, a że to nieodłączny element mojego ogródka, uwieczniłam i je ;) 











25 komentarzy :

  1. Ja też bardzo je kocham wszak to "babcine" kwiaty. Wysadzam karpy każdego roku. W tym roku jakoś mizernie rosną. U nas też upały okropne. Ogród wysycha, a ślimaki podobnie jak u Ciebie mają się dobrze. Już zaczęły podjadać dalie. Bardzo je lubią. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) dla mnie dalie to też "babcine kwiaty", może dlatego właśnie je sadzę ;) Moja babcia miała śliczny wiejski ogórek a w nim właśnie dalie, łubin, irysy i niezapominajki. Do tej pory pamiętam te kolory...

      Usuń
  2. Wszyscy czekamy na deszcz......w końcu musi przyjść, dalie to kwiaty pokoleniowe, piękny kolor pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu - bardzo mi miło powitać Cię na moim blogu ;) Zapraszam częściej ;)
      pozdrawiam Ania

      Usuń
  3. Świetne ujęcia i piękny kolor dalii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, a jeśli Ci powiem, że u mnie jest posadzonych blisko 60 dalii- uwierzysz?
    Poszperaj w postach z września i października z ubiegłych lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę ;) Ja mam problem z daliami nie za bardzo umiem je przechować na kolejny rok, zwyczajnie miejsca nie mam, więc co roku kupuje nowe. W tym roku posram się zaradzić temu problemowi ;)
      Buziak Ania

      Usuń
  5. Uwielbiam te kwiaty, u mnie jeszcze nie kwitną. Upałów, panującej suszy i ciągłe podlewania ogrodu mam już dość.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nino - ale u Ciebie tak wszytko bujnie rośnie...Rewelacyjny blog ;)
      pozdrawiam ciepło Ania

      Usuń
  6. Z twojej własnej uprawy? Bo u mnie dopiero co w miarę wyjrzały z ziemi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dalie są z uprawy "obok" tzn. mój sąsiad ma szklarnie ;)
      buziak Ania

      Usuń
  7. To piękne i bardzo różnorodne kwiaty. Dawniej miałam ich sporo ale teraz już nie sadzę, powoli ograniczam ilość roślin w ogrodzie bo trudno wszystko ogarnąć. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dalie bardzo lubię, kiedyś miałam sporo karp w ogrodzie, jednak wszystko tak się rozrosło, że nie mam już miejsca na rośliny, które trzeba wykopywać i ponownie sadzić wiosną. Pozostaje mi posadzić jakieś niewielkie odmiany właśnie w donicach i chyba właśnie tak zrobię :)
    Uwielbiam Twoje zdjęcia, zawsze nie mogę się na nie napatrzeć :D
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne są Twoje dalie:-))) Ja niestety nie mam ich u siebie, ale szybko muszę ten błąd nadrobić:-))
    P.S. U nas również sucho i niestety wszelkie deszcze nas omijają:-(((
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nową koleżankę blogową ;) Zapraszam ;)
      pozdrawiam serdecznie Ania ;)

      Usuń
  10. Takich dwukolorowych dalii jeszcze nie widziałam - bardzo efektowne i fotogeniczne.
    W kwestii ślimaków - może posadź w ogrodzie orliki? Kiedyś pisałam o nich i pamiętam, że skutecznie odstraszają ślimaki. Potwierdzam, bo w miejscach gdzie rosły, nie rozdeptałam żadnego ślimaka, a bywało, że traciłam ochotę na fotograficzną wyprawę, gdy chodząc po łąkach pod butami chrupnęło mi ich kilka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orliki ? pewnie, że mam, ale trochę ich za mało na taka plagę ślimaków ...
      pozdrawiam serdecznie Ania

      Usuń
  11. Ależ te zdjęcia i dalie są piękne.
    Pozdrawiam:0

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem zachwycona zdjęciami, ja już nie wiem, jak Ci pokazać jak bardzo mi się podobają. Dalie uwielbiam, zawsze przykuwają mój wzrok, no zawsze. :) Rozśmieszyło mnie, że mogłabyś obdarować ślimakami pół polski. Ależ się Ciebie uczepiły, mam nadzieję, że bardzo nie szkodzą. Pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń

NiebieskieNiebonadPolem © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka