Sikorka Bogatka

     
W tym roku do mojego karmnika zawitały sikorki bogatki.
 Niewielkie stado, które pokazało się dopiero z początkiem stycznia, trudno sfotografować. Sikorka to bardzo energiczny ptak, który szybko się przemieszcza. Dziś próbowałam je sfotografować przez cały dzień pomimo to, mam zaledwie kilka ujęć ze względną ostrością. 
Czym je dokarmiać?
Sikorki uwielbiają słoninę i słonecznik (najlepiej obrane ziarna). Moje jedzą również płatki owsiane i nasiona orzecha włoskiego. Sikorka to prawdziwe małe obżarciuchy. Potrafią zjeść dziennie tyle ile same ważą. Potrzebują pokarmu wysokoenergetycznego, wiosną i latem to prawdziwi pogromcy larw, chrząszczy i żuków. Śpiew sikorki w lutym uznawany jest za pierwszy zwiastun wiosny. Ten drobny ptaszek to rekordzista w wydawaniu zróżnicowanych ptasich trelów. Do tej pory zarejestrowano około 260 dźwięków. Sikorki to również,
 "czyściciele lasu", żerują na martwej padlinie, jeśli są głodne atakują też inne ptaki. 
A moje sikorki ? Niestety nie zostają u mnie na wiosnę. Myślę, że wolą las, gdzie pokarmu jest znacznie więcej. Pozostaje mi tylko nacieszyć nimi oczy zimową porą ;)



 




3 komentarze :

  1. Oj to prawda, żeby zrobić im ostre zdjęcia trzeba się trochę nagimnastykować :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te ptaszynki. Gdy byłam dzieckiem zawsze wywieszaluśmy paski słoniny tuż przy oknie i mogliśmy podziwiać ich akrobacje do woli :) Piękne zdjęcia udało Ci się zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne zdjęcia. Jestem wielką miłośniczką ptaków, szczegolnie sikor, ale tym razem wgapiałam się w ten cudny karmnik. Rewelacja!!! Bardzo mi się podoba :))) Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń

NiebieskieNiebonadPolem © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka